Wednesday 4 July 2018

BERAPA KALI SEMINGGU PERLU LAKUKAN HUBUNGAN SEKS

Sukar menetapkan berapa kali seminggu pasangan suami isteri perlu melakukan hubungan seks untuk kehidupan yang baik. Banyak kajian dibuat menemukan keputusan berbeza. 

Ada mengatakan apabila usia meningkat dan mempunyai anak ramai, kadar kekerapan akan berkurangan. Pendapat lain mengatakan usia bukan faktor mutlak menentukan kadar kekerapan melakukan hubungan seks suami isteri. 

Kadar keupayaan seks lelaki tidak menurun biarpun usia meningkat jika kesihatan dalam keadaan baik. Keupayaan seks lelaki berkurangan disebabkan penyakit dan bukan kerana faktor umur. 

Penyakit kencing manis, darah tinggi, kolestrol dan masalah jantung antara punca tenaga lelaki akan berkurangan ataupun tidak mampu berfungsi langsung.  

Setiap pasangan mempunyai pendapat berbeza dalam soal itu. Namun, jangan sekali-kali ambil mudah dalam soal tersebut.  

Banyak pasangan bercerai disebabkan masalah dalam hubungan seks. Pasangan mengalami tekanan disebab tidak mendapat apa yang diharapkan dalam hubungan seks. Semua itu membunuh kebahagian hidup berkeluarga.  

Jadi, pasangan suami isteri perlu berbincang secara terbuka dalam soal ini. Nyatakan apa yang sebenarnya diingini. 

Namun jangan keterlaluan dalam ‘permintaan’ yang mungkin akan menyebabkan pasangan akan rasa tertekan. Sesungguhnya, kesederhanaan itu adalah jalan terbaik.  

No comments:

Post a Comment