Thursday 17 December 2020

KEROPOK SEGERA CAP KUDA LAUT

Terdapat tiga jenis keropok yang biasa terdapat di pasaran. Pertamanya keropok keping iaitu jenis keropok kering yang perlu digoreng sebelum dimakan. Keropok keping yang belum digoreng boleh disimpan lama.

Keduanya, dinamakan keropok lekor atau keropok batang. Jenis keropok ini masih ‘segar’ yang boleh dimakan terus atau digoreng mengikut cita rasa masing-masing. Keropok ini tidak boleh disimpan lama, melainkan diletakkan di dalam peti sejuk di bahagian sejuk beku.

Jenis ketiga ialah keropok segera. Keropok berbentuk keping ini dipasarkan dalam keadaan ia telah digoreng dan siap untuk terus dimakan.

Keropok segera agak ‘padat’ dan tidak sama dengan keropok keping yang digoreng. Jadi, ia agak ‘keras’ berbanding keropok keping goreng yang lebih ‘gebu’ dan rangup.

Pun begitu, keras itu tidaklah sehingga sukar dimakan. Ia masih ranggup dan mudah dikunyah. Kanak-kanak pun boleh makan.

Bahkan, ada pengusaha keropok segera yang menghasilkan jenis nipis dan rangup. Antara pengusaha keropok segera terkenal ialah Cap Kuda Laut.

Kualiti dan rasa keropok segera Cap Kuda Laut amat digemari ramai.

Keropok segera Cap Kuda Laut dihasilkan oleh pengusaha Hasliza Mohd Husin, beralamat di 729, Kampung Tanjung Che Mas, Tumpat, Kelantan.

Pembelian secara dalam talian boleh dibuat melalui carian di laman web.

1 comment:

  1. Hi saya merupakan penjual dan pemborong keropok lekor kelantan,lokcing atau satay ikan, keropok segera cap kuda laut,cap juara,keropok seameq
    WhatsApp : 011-11712536

    ReplyDelete